«علی‌محمد ترابی» پیرغلام خرم‌آبادی تکریم شد
کد خبر: 4188584
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

«علی‌محمد ترابی» پیرغلام خرم‌آبادی تکریم شد

«علی‌محمد ترابی» پیرغلام حسینی 94 ساله خرم‌آبادی، از سوی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان تکریم شد.

تکریم از پیرغلام خرم‌آبادیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان، امروز 27 آذر ماه طی مراسمی از سوی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان لرستان، «حاج علی‌محمد ترابی» از پیرغلامان حسینی شهر خرم‌آباد تکریم شد.

علی‌محمد ترابی متولد 1308 با حدود 94 سال سن، در ایام جوانی، به همراه مرحوم سیدعلی کشفی، اقدام به تأسیس هیئت زنجیرزنی در شهر الشتر می‌نمایند.

وی بعد از مهاجرت به شهر خرم‌آباد، طی سال‌های 1349 تا 1357 از بانیان و خادمین هیئت دعای ندبه شاهرودی‌های مقیم خرم‌آباد بوده است که این مراسم معنوی را به صورت‌ سیار در منازل و مساجد این شهر برگزار می‌کردند و با دعوت از سخنرانان انقلابی، نقش بسزایی در روشنگری مردم منطقه داشته‌اند.

حاج علی‌محمد  ترابی، بعد از انقلاب اسلامی، به همراه تعدادی دیگر از خادمین اباعبدالله الحسین(ع)، هیئت نهاوندی‌های مقیم خرم‌آباد را با برگزاری جلسات سیار دعای کمیل در سطح شهر خرم‌آباد، تأسیس نمود و در سال 1366  یک قطعه زمین در محدوده خیابان مولوی خرم‌آباد، جهت احداث حسینیه خریداری و با همت ایشان و جمعی از ارادتمندان اهل‌بیت(ع)، حسینیه پنج تن آل‌عبا(ع) نهاوندی‌های مقیم خرم‌آباد را احداث می‌نمایند که تاکنون، محل برگزاری مجالس دینی، مذهبی، ادعیه منوره و هیئت‌های مختلف می‌باشد.

 وی، علی‌رغم کهولت سن، هم‌اکنون نیز در کلیه مجالس سوگواری آل‌الله، حدیث شریف کساء، دعای پرفیض ندبه و اعیاد حاضر شده و از بانیان و خادمین این جلسات در حسینیه پنج تن آل‌عبا(ع) به حساب می‎آید.

انتهای پیام
captcha